الگوي طرح درس كامل «سناريوي آموزشي»
دسته بندي :
دانش آموزی و دانشجویی »
طرح درس
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 14 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
1
الگوي طرح درس كامل «سناريوي آموزشي»
اجرا در: كلاسهاي چند پايه
بخوانيم پايه اول
عنوان
كتاب كار هديههاي آسمان سوم
موضوع:
«روز برفي» «ياد او»
مجري: بهزاد رضواني
آدرس منزل:
استان چهارمحال وبختیاری-بروجن-بلوار بوعلی-خ طوس جنوبی-بین کوچه 28و30- جنب چاه موتور شهرداری-داخل بمب بست-منزل شخصی بهزاد رضوانی
کدپستی: 8871969158
پست الکترونیک:behzad_rezvani_boroujeny@yahoo.com
بهمن 1386
3
بسم الله الرحمن الرحيم
الگوي طرح درس كامل يا سناريوي آموزشي مربوط به كلاسهاي چند پايه
مشخصات
كلي طرح
پايه اول : عنوان درس : بخوانيم مقطع : ابتدايي موضوع : تدريس نشانة «فـ ف» «روز برفي»
صفحه : 63 تعداد دانش آموز : 7 نفر آموزشگاه : امام سجاد (ع) حسين آباد
مدل كلاس : U
نحوه كار با كلاس : محور ‹‹ م›› زمان : 45 دقيقه
پايه سوم : عنوان درس : هديه هاي آسمان، كتاب كار مقطع : ابتدايي صفحه : 35- 34
موضوع : حسين (ع) جانم تعداد دانش آموز: 6 نفر آموزشگاه : امام سجاد (ع) حسين آباد
مدل كلاس: U
نحوة كار با كلاس : غير محور ‹‹ غ م ›› زمان : 45 دقيقه
* محور : ‹‹ م ›› خود آموخت يا غير محور ‹‹ غ م ››
ويژگيهاي
فراگيران
«عمومي،شناختي،
اجتماعي،
اخلاقي»
فراگيران اول در آستانة ورود به دوران دوم كودكي و فراگيران سوم به دوره دوم كودكي وارد شده اند بين سنين 9- 7 بوده، اسلام اين دوره را از رشد را دوران ‹‹ عبد ›› و اطاعت نامگذاري نموده و از نظر روانشناسان دورة تفكر عيني نام نهاده شده است ، دانش آموزان هر دو پاية تحصيلي مختلط بوده ، لذا معلم بايد شيوة برخورد با آنها را مدنظر داشته باشد، از نظر جسمي سالم بوده و مشكل خاص حركتي ندارند، در مرحلة تفكر عيني و نگهداري ذهني هستند و تغييرات ابعاد مختلف اجسام را درك مي كنند، علاقه مند به تحرك و فعاليت بوده و تمايل به شيرين كاري دارند، در فعاليت هاي گروهي فعالانه شركت مي كنند، دايرة لغات دختران كلاس از پسران بيشتر بوده و به آساني مسائل مختلف را تجزيه و تحليل مي نمايند. نسبت به مسائل اجتماعي و وفاي به عهد حساس بوده و احساس مسئوليت مي نمايند. الگوپذيري خاصي دارند و سخن و عمل بزرگترها بخصوص معلم را ملاك قرار مي دهند، پس لازم است بين سخنان و اعمال معلم و بزرگترها دو گانگي وجود نداشته باشد. و در پايان از بچه هاي سطح متوسط جامعة روستايي مي باشند.
3
اهداف كلي
الف : اول
- آشنايي دانش آموزان با نشانة ‹‹ فـ ف ››
- گسترش مهارتهاي زبان آموزي در دانش آموزان
ب : سوم
- آشنايي با ويژگيهاي عزاداري امام حسين (ع)
- ايجاد حس تنفر نسبت به دشمنان امام حسين (ع)
اهداف
جزئي
الف :
- پيشرفت فراگيران در خواندن متون فارسي
- آشنايي بيشتر فراگيران با فصل زمستان
- آشنايي بيشتر فراگيران با بازيهاي رايج در فصل زمستان
- گسترش دايرة لغات در فراگيران
- استفاده از لباس مناسب در روزهاي سرد.
ب : سوم
- زنده نگاه داشتن عزاداري امام حسين (ع)
- تقويت حس آزادگي و زير بار زور و ظلم نرفتن
- آموختن دفاع از دين اسلام
- پرورش تلطيف عواطف با رنگ آميزي صفحة 34
اهداف
رفتاري
«بادر نظرگرفتن سطوح مختلف
الف ) حيطة شناختي :
دانش آموزان پس از پايان درس :
1- دو شكل ‹‹ فـ ف›› را به دقت و در حضور دانش آموزان و معلم بر روي تابلو مي نويسد . (دانش)
5
آموزشي»
درجه شرايط (معيار) رفتار
2- دو شكل ‹‹ ف ›› را در كلمات درس شناسايي و مي خواند . (درك و فهم)
3- دو شكل (ف) را در كلمات بكار مي برد. (كاربرد)
4- محل قرار گرفتن دو شكل ف را به دقت تشخيص مي دهد . (تجزيه و تحليل)
5- از دو شكل (ف) در حد توان در كلمات جديد غير درس استفاده مي كند (تركيب)
6- شناخت اعمالي كه در مراسم عزاداري امام حسين (ع) انجام مي شود.
هدفهاي
رفتاري
ب) حيطة رواني حركتي :
دانش آموزان پس از پايان درس :
1- ا شكال ‹‹ ف ›› را در هنگام نوشتن معلم مشاهده مي نمايند (مشاهده)
2- براي نوشتن اشكال ‹‹ ف›› آمادگي لازم را بدست مي آورند. (دقت در عمل)
3- اشكال مختلف ‹‹ ف›› را در كلمات بكار مي برند. (اجراي عمل بدون كمك ديگران)
4- با توجه به نياز از اشكال مختلف ‹‹ ف›› براي نوشتن كلمات استفاده مي كنند (هماهنگي حركات)
5- نگارش گزارش مراسم عزاداري امام حسين (ع)
ج) حيطة عاطفي :
دانش آموزان پس از پايان درس :
1- نسبت به كتاب شيرين فارسي و خواندن و نوشتن آن علاقه مند مي شوند. (دريافت و توجه)
2- در بحث هاي گروهي فعالانه شركت مي كنند . (پاسخ دادن)
3- از كتاب فارسي و نوشته هاي آن بخوبي محافظت مي كنند (ارزش گذاري)
4- به امام حسين (ع) و ياران او ابراز علاقه مي نمايند.
5- پرورش يافتن عواطف با شيوة رنگ آميزي صفحات 35 – 34
رئوس اصلي
مطالب
* روز برفي * آسمان آفتابي نيست
* فرزانه و فرشته آدم برقي درست مي كنند. * كاش كفش داشتم و به مدرسه مي رفتم.
* احساسي كه از شنيدن و ديدن ابزار و وسايل عزاداري داريد بيان كنيد.
پيش دانسته ها
الف) دانش :