تحقیق ايرانخودرو (سهامي عام) 86 ص
دسته بندي :
دانش آموزی و دانشجویی »
دانلود تحقیق
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 80 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
مقدمه:
گزارش كارآموزي خود را با نام او آغاز ميكنم كه خالق هستي است.
و شكر خداي را كه در موقعيتي قرار گرفتم تا بتوانم با محيطي كاملاً صنعتي آشنا گردم و كاربرد رشتهي تحصيليام را براي اولين بار، خارج از محيط بستهي آزمايشگاه تجربه كنم.
در اين مدت علاوه بر شناخت لزوم علم شيمي در اين صنعت مهم، توانستم طريقهي استفاده از آموختههايم را بياموزم.
همزمان با حضور در كارخانه، تحولي اجتماعي كه لازمهي زندگي هر دانشجويي براي وارد شدن به محيط كار است در من بوجود آمد:
با محيط كار و روابط اجتماعي خاص اين محيط آشنا گرديدم، لزوم وقت شناسي و حضور بموقع را با تمام وجود دريافتم، و شناخت چگونه بودن در محيطي واحد و در ساعتي معين با انسانهاي متفاوت برايم جالب بود.
گذر از تجربهي هر يك از اين مراحل برايم داراي اهميت و ارزش بسيار است و در اينجا لازم است مراتب قدرداني خويش را از همهي دست اندركاران، سرپرستان و استادان خويش در اين مجموعهي صنعتي بنمايم، بالاخص «آقاي اخگري» سرپرست كارآموزيام كه بي دريغ تجربيات خويش را در اختيارم نهادند و مرا به جرم بيتجربگي كاري از دانستن اندوختههاي خويش محروم نساختند و هميشهي عمر ممنون ايشان خواهم بود. به نام خدا
ايران خودرو در يك نگاه
نام شركت: ايرانخودرو (سهامي عام)
تاريخ تأسيس: مرداد 1341
مقدمه:
گزارش كارآموزي خود را با نام او آغاز ميكنم كه خالق هستي است.
و شكر خداي را كه در موقعيتي قرار گرفتم تا بتوانم با محيطي كاملاً صنعتي آشنا گردم و كاربرد رشتهي تحصيليام را براي اولين بار، خارج از محيط بستهي آزمايشگاه تجربه كنم.
در اين مدت علاوه بر شناخت لزوم علم شيمي در اين صنعت مهم، توانستم طريقهي استفاده از آموختههايم را بياموزم.
همزمان با حضور در كارخانه، تحولي اجتماعي كه لازمهي زندگي هر دانشجويي براي وارد شدن به محيط كار است در من بوجود آمد:
با محيط كار و روابط اجتماعي خاص اين محيط آشنا گرديدم، لزوم وقت شناسي و حضور بموقع را با تمام وجود دريافتم، و شناخت چگونه بودن در محيطي واحد و در ساعتي معين با انسانهاي متفاوت برايم جالب بود.
گذر از تجربهي هر يك از اين مراحل برايم داراي اهميت و ارزش بسيار است و در اينجا لازم است مراتب قدرداني خويش را از همهي دست اندركاران، سرپرستان و استادان خويش در اين مجموعهي صنعتي بنمايم، بالاخص «آقاي اخگري» سرپرست كارآموزيام كه بي دريغ تجربيات خويش را در اختيارم نهادند و مرا به جرم بيتجربگي كاري از دانستن اندوختههاي خويش محروم نساختند و هميشهي عمر ممنون ايشان خواهم بود. به نام خدا
ايران خودرو در يك نگاه
نام شركت: ايرانخودرو (سهامي عام)
تاريخ تأسيس: مرداد 1341
ميزان سرمايه: 5/1282 ميليارد ريال
نيروي انساني: 12039 نفر
مساحت: 000/450/3 متر مربع
شركت ايرانخودرو (سهامي عام) در 27 مرداد 1341 و با سرمايه اوليه يكصد ميليون ريال و با يك هزار سهم هزارريالي تاسيس شد و در شهريور همان سال تحت شماره 8352 در اداره ثبت شركتهاي تهران به ثبت رسيد و از مهرماه سال 1342 فعاليت خود را با توليد اتوبوس آغاز كرد و پس از استقرار تجهيزات مربوطه به توليد آخرين مدل اتومبيل هيلمن با عنوان پيكان با ضرفيت اوليه سالانه 6 هزار دستگاه اولين اتومبيل سواري به توليد رسيد.
شركت ايران خودرو كه فعاليت خود را با توليد سواري پيكان، اتوبوس و مينيبوس آغاز كرد و به مرور زمان به تنوع حجم توليدات خود افزود به طوري كه در سال 1379 به توليد 176000 دستگاه خودرو با شكستن ركورد و به ميزان قابل توجهي كميت و كيفيت محصولات خود افزايش دهد.
شركت ايران خودرو با داشتن 70% از سهام توليد بازار بزرگترين توليد كننده خودرو در كشور است.
فعاليتهاي شركت را ميتوان از بدون تاسيس به سه قسمت تقسيم كرد:
الف: 1342 تا 1357
در اين سالها سياست افزايش از طريق مونتاژ به صنعت خودرو در ايران خودرو بوده كه روند افزايش داشته و انواع خودرو در اين شركت مونتاژ و به بازار عرضه شد.
ب: از سال 1358 تا 1368
در اين سالها با محاصره اقتصادي كه ناشي از جنگ تحميلي باعث شد كه در بازار با فراز و نشيبهائي برخوردار گردد.
پ: از سال 1369 به بعد
در اين سالها شركت با تحولات جديدي وارد بازار شد كه قانون خودرو به تصويب رسيد.
سال نگاري از توليد سواري و وانت:
1348: وانت پيكان با حجم موتور 1600 سيسي
1369: سواري پيكان با نيروي محركه پژو 504 با حجم موتور 1800 سيسي
1369: سواري پژو 405 در مدل هاي GLX , GL با حجم موتور 1600 سيسي
1374: سواري پژو 405 در دو مدل دندهاي و اتوماتيك با حجم موتور 2000 سيسي
1375: آغاز طراحي سمند (خودروي ملي)
1376: سواري پژو 405 با قواي محركه پيكان (پژو-آردي) با حجم موتور 1600 سيسي
1376: سواري تشريفاتي پژو 405 (ليموزين) با حجم موتور 2000 سيسي
1377: سواري استيشن پژو 405 با حجم موتوري 2000 سيسي
1378: پژو پارسي با حجم موتور 1800 سيسي (انژكتوري)
1370: پژو 206 با حجم موتور 1360 سيسي
1380: سمند (خودروي ملي) با حجم موتور 1800 سيسي (انژكتوري)
ايران خودرو و سازندگي:
ايران خودرو در سال 1373 وارد مرحله نويني شد كه با فعاليتهاي سازماني و شرايط بازار و رضايت مشتري، محيط اقتصادي، توقع مردم و رسالت ملي، مورد نظر گرفته شد. دستيابي به دانش فني و طراحي و ساخت خودروهاي جديد (خودكفائي) و قطعات يدكي و ورود به بازار جهاني از اهداف اين شركت است كه با اهداف و برنامهريزي صدها طرح و پروژههاي كوچك و بزرگ و اصلاح خطوط توليد و بازسازي و نوسازي ماشينآلات و تجهيزات و بالابردن توليد تنوع بخشيدن به محصولات بوده است كه در سالهاي اخير اين طرحها به بهرهبرداري رسيد.