تحقیق آمار 22 ص

دسته بندي : دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 22 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏آمار
‏ م‏ق‏دمه :
‏آمار‏ را باید علم و عمل استخراج، بسط، و توسعهء ‏دانشهای‏ تجربی ‏انسانی‏ با استفاده از روش‌های گردآوری، تنظیم، پرورش، و تحلیل ‏داده‌های‏ تجربی (حاصل از اندازه گیری و آزمایش) دانست. زمینه‌های محاسباتی و رایانه‌ای جدیدتری همچون ‏یادگیری ماشینی‏ (Machine learning‏)، و ‏کاوش‌های ماشینی در داده‌ها‏، (Data mining‏) در واقع، امتداد و گسترش دانش گسترده و کهن آمار است به عهد محاسبات نو و دوران اعمال شیوه‌های ماشینی در همه‌جا.
‏در صورتی که شاخه‌ای علمی مد نظر نباشد، معنای آن، ‏داده‌هایی‏ به‌شکل ارقام و اعداد واقعی یا تقریبی است که با استفاده از علم آمار می‌توان با آن‌ها رفتار کرد و عملیات ذکر شده در بالا را بر آن‌ها انجام داد. بیشتر مردم با کلمة آمار به مفهومی که برای ثبت و نمایش اطلاعات عددی به کار میرود اشنا هستند . ولی این مفهوم منطبق با موضوع اصلی مورد بحث آمار نیست. آمار عمدتاً با وضعیتهابیی سر و کار دارد که در آنها وقوع یک پیشامد به طور حتمی قابل پیش بینی نیست. اسنتاجهای آماری غالباً غیر حتمی اند،زیرا مبتنی بر اطلاعات ناکاملی هستند. در طول چندین دهه آمار فقط با بیان اطلاعات و مقادیر عددی در باره اقتصاد،جمعیت شناسی و اوضاع سیاسی حاکم در یک کشور سر و کار داشت .حتی امروز بسیاری از نشریات و گزارشهای دولتی که توده ای از آمارو ارقم را در بردارند معنی اولیه کلمه آمار را در ذهن زنده می کنند .اکثر افراد معمولی هنوز این تصویر غلط را در باره آمار دارند که آن را منحصر به ستونهای عددی سرگیجه آور و گاهی یک سری شکلهای مبهوت کننده می دانند .بنابر این یادآوری این نکته ضروری است که نظریه و روشهای جدید آماری از حد ساختن جدولهای اعداد و نمودارها بسیار فراتر رفته اند. آمار به عنوان یک موضوع علمی،امروزه شامل مفاهیم و روشهایی است که در تمام پژوهشهایی که مستلزم جمع آوری داده ها به وسیله یک فرایند آزمایش و مشاهده و انجام استنباط و نتیجه گیری به وسیله تجزیه و تحلیل این داده ها هستند اهمیت بسیار دارند.
‏2
‏فهرست مندرجات
‏۱‏علم آمار‏
‏۲‏آمار توصیفی‏
‏3‏ عمل آماری‏
‏۴‏ روش‌های آماری‏
‏۵‏ احتمالات‏
‏۶‏ نرم‌افزارها‏
‏۷‏ سطوح اندازه گیری‏
‏۸‏ تکنیک‌های آماری‏
‏ 9‏ ‏داده ها
‏۱۰‏ جامعه و نمونه‏
‏۱۱‏ ‏ منابع‏

‏3
‏علم آمار‏:
‏علم آمار، خود مبتنی است بر ‏نظریه آمار‏ که شاخه‌ای از ‏ریاضیات کاربردی‏ به حساب می‌آید. در نظریهٔ آمار، اتفاقات تصادفی و عدم قطعیت توسط ‏نظریهء احتمالات‏ ‏مدل‌سازی‏ می‌شوند. در این علم، مطالعه و قضاوت معقول در بارهٔ موضوع‌های گوناگون، بر مبنای یک جمع انجام می‌شود و قضاوت در مورد یک فرد خاص، اصلاً مطرح نیست.
‏از جملهٔ مهم‌ترین اهداف آمار، می‌توان تولید «بهترین» اطّلاعات از ‏داده‌های‏ موجود و سپس استخراج ‏دانش‏ از آن اطّلاعات را ذکر کرد. به همین سبب است که برخی از منابع، آمار را شاخه‌ای از ‏نظریه تصمیم‌ها‏ (Decision theory‏) به شمار می‌آورند.
‏این علم به بخش‌های ‏آمار توصیفی‏ و ‏آمار استنباطی‏ تقسیم می‌شود.
‏ آمار توصیفی‏ :
‏ موضوع ‏آمار توصیفی‏ (Descriptive statistics‏) تنظیم و طبقه‌بندی ‏داده‌ها‏، نمایش ترسیمی، و محاسبهٔ مقادیری از قبیل نما، میانگین، میانه و ... می‌باشد که حاکی از مشخصات یکایک اعضای جامعهٔ مورد بحث است. در ‏آمار‏ توصیفی اطلاعات حاصل از یک گروه، همان گروه را توصیف می‌کند و ‏اطلاعات‏ به دست آمده به دسته‌جات مشابه تعمیم داده نمی‌شود
‏5
‏ عمل آماری‏ :
‏شامل برنامه‌ریزی و جمع‌بندی و تفسیر مشاهدات غیر قطعی است به‌شکلی که‏ ‏ :
‏اعداد نمایندهٔ واقعی مشاهدات بوده، غیر واقعی یا غلط نباشند.
‏به‌نحو مفیدی تهیه و تنظیم شوند.
‏به‌نحو صحیح تحلیل شوند.
‏قابل نتیجه‌گیری صحیح باشند.
‏ روش‌های آماری‏ :
‏مطالعات تجربی و مشاهداتی هدف کلی برای یک پروژه تحقیقی آماری، بررسی حوادث اتفاقی بوده و به ویژه نتیجه گیری روی تأثیر تغییرات در ارزش شاخص‌ها یا متغیرهای غیر وابسته روی یک پاسخ یا متغیر وابسته است. دو شیوه اصلی از مطالعات آماری تصادفی وجود دارد: مطالعات تجربی و مطالعات مشاهداتی. در هر دو نوع از این مطالعات، اثر تغییرات در یک متغیر (یا متغیرهای) غیر وابسته روی رفتار متغیرهای وابسته مشاهده می‌شود. اختلاف بین این دو شیوه درچگونگی مطالعه‌ای است که عملاً هدایت می‌شود. یک مطالعه تجربی در بردارنده روش‌های اندازه گیری سیستم تحت مطالعه است که سیستم را تغییر می‌دهد و سپس با استفاده از روش مشابه اندازه گیری‌های اضافی انجام می‌دهد تا مشخص سازد که آیا تغییرات انجام شده، مقادیر شاخص‌ها را تغییر می‌دهد یا خیر. در مقابل یک مطالعه نظری، مداخلات تجربی را در بر نمی‌گیرد. در عوض

 
دسته بندی: دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق

تعداد مشاهده: 3648 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 22

حجم فایل:34 کیلوبایت

 قیمت: 8,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل