تحقیق اينترنت، ابزاري كارآمد در خدمت تبليغات 40 ص

دسته بندي : دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 40 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏اينترنت، ابزاري كارآمد در خدمت تبليغات
‏چكيده
‏اينترنت همراه با رشد روزافزون خود، كاربردهاي فراواني در صنايع مختلف يافته است. امروزه اينترنت بعنوان رسانه‌اي قدرتمند در اختيار صنعت تبليغات قرار گرفته است. بدليل ويژگي‌ها و مزيتهاي فراواني كه اينترنت در مقايسه با رسانه‌هاي سنتي دارد، تبليغات اينترنتي شاهد رشد فراواني در طي ساليان اخير بوده است. اين مقاله به ادبيات موضوع مي‌پردازد كه شامل تعريف تبليغات اينترنتي، تاريخچه و روند آن از ابتداي پيدايش تا كنون، انواع و اشكال مختلف تبليغات اينترنتي، و نيز مزيتها و محدوديتهاي آن مي‌باشد.
‏توضيح : ‏اين مقاله تلفيقي از دو مقاله (1)اينترنت؛ ابزاري كارآمد در خدمت تبليغات (منتشر شده در شماره 10 ماهنامه دانش تبليغات) و (2)تبليغات اينترنتي در ايران: تنگناها و راهكارها (سومين كنفرانس بين‌المللي مديريت ‏–‏ 29 آذر لغايت 1 دي‌ماه 1384) است كه توسط نويسندگان منتشر شده‌اند. به منظور جلوگيري از تكرار و هدايت سريعتر خوانندگان به سمت مطلب مورد نظر اين تلفيق توسط سايت راهكار مديريت انجام شده است.
‏كليدواژه : ‏تبليغات؛ تبليغات اينترنتي؛ بازاريابي؛ اينترنت
‏1- مقدمه
‏در كتب و متون مختلف تعاريف متعددي از تبليغات آمده است بطور مثال مي‌توان به تعاريف ذيل اشاره كرد. تبليغات ‌فرآيند روشمند ارايه‌ اطلاعات‌ مناسب‌ در مورد كالاها و خدمات‌ به‌ مشتريان‌ و ترغيب‌ و متقاعد كردن‌ مؤ‌ثر مصرف‌‌كنندگان‌ به‌ خريد كالاها و خدمات مي‌باشد (متولي 1372) و يا در تعريفي ديگر تبليغات را، ارائه غير شخصي اطلاعات كه معمولاً براي آن پول پرداخت مي‌شود و اغلب با هدف ترغيب براي خريد كالاها، خدمات و يا ايده از سوي افرادي مشخص و توسط رسانه‌هاي مختلف انجام مي‌پذيرد، تعريف نموده‌اند (تافلينگر 1996).
‏همان طور كه در تعريف بالا اشاره شد، تبليغات از طريق رسانه‌هاي مختلفي انجام مي‌پذيرد كه از آن جمله مي‌توان به روزنامه‌ها، مجلات، راديو، تلويزيون و ... اشاره نمود. چندي است كه رسانه‌اي جديد،‏ ‏يعني اينترنت،‏ ‏به جمع رسانه‌هاي مورد استفاده تبليغات اضافه شده است. رشد تبليغ در اينترنت نسبت به تبليغ در رسانه‌هاي سنتي، از سرعت بسيار بيشتري برخوردار بوده است. چرا كه پس از گذشت 38 سال از پيدايش راديو، تعداد استفاده‌كنندگان آن به 50 ميليون نفر رسيد، تلويزيون 13 سال پس از پيدايش اين حد نصاب را كسب كرد و اما اينترنت تنها با گذشت 4 سال توانسته به اين حد نصاب دست پيدا كند (فاكس 1999). اين مقاله به معرفي اين نوع از تبليغات و ويژگي‌هاي آن مي‌پردازد.
‏2- تعريف تبليغات اينترنتي
‏ ‏تبليغات اينترنتي به استفاده از اينترنت به عنوان يك كانال و وسيله ارتباطي براي ارسال تبليغات در محيط وب اشاره دارد (گائو و ديگران 2002). در تعريفي ديگر، تبليغات اينترنتي را اينگونه تعريف نموده‌اند: نمايش دادن نامها وعلائم تجاري، شعارها و تصاوير تبليغاتي در سايتهاي (پايگاههاي) پربيننده اينترنت، به نحوي كه به تحقق اهداف تبليغات كمك نمايد (سايت صدا و سيما 2002). در فرايند تهيه و اجراي تبليغات اينترنتي، شركتهاي‏ ‏ تبليغاتي، ناشران اينترنتي‏1‏ ، تبليغ‌دهندگان‏2‏ ‏ (سازمانها و شركتهاي توليدي و خدماتي) درگيرند.
‏3- تاريخچه تبليغات اينترنتي
‏تبليغات اينترنتي براي اولين بار و بصورت بنر در 27 اكتبر سال 1994 و در سايت هات واير‏3‏ ‏ نمايش داده شد. زماني كه هات واير متوجه شد كه براي تبليغات مي‌بايست فضاي محدودي را در نظر گرفت، بنرهاي تبليغاتي‏ ‏بوجود آمدند.
‏در آن زمان 14 طراح تبليغاتي مبلغي معادل 30،000 دلار براي نمايش 12 هفته‌اي تبليغات خود پرداختند (كاي و مداف 1999). در سال 1995 وب بعنوان رسانه‌اي عمومي پذيرفته شد. شركت سان ميكروسيستم‏4‏ ‏ در اين سال زبان جاوا را به عموم عرضه كرد. در سال 1996 الدزموبيل‏5‏ ‏ اولين اتاق گفتگوي تجاري را راه اندازي نمود. در جدول
‏ ‏1‏ ‏به برخي از اتفاقات مهم صنعت تبليغات اينترنتي اشاره شده است.
‏ 
‏جدول 1 - برخي از وقايع مهم صنعت تبليغات اينترنتي (آلن، كانيا و ياكل 1998، 109)
‏تاريخ
‏وقايع مهم
‏نوامبر 1993
‏كانال سي. ان. ان (CNN‏) تبليغات اينترنتي را معرفي نمود.
‏اكتبر 1994
‏هات واير اولين تبليغ اينترنتي متعلق به AT‏&T‏ و اسپرينت (Sprint‏)‏ ‏ را در سايت خود قرار داد.
‏مارس 1995
‏راگو (Ragu‏) كه اولين بسته نرم افزاري براي ايجاد سايت است معرفي شد.
‏جولاي 1995
‏موسسه تحقيقاتي فارستر (Forrester‏) گزارش نمود كه هزينه صرف شده براي تبليغات اينترنتي در سال 1995 به رقم 37 ميليون دلار رسيده است.
‏اكتبر 1995
‏شركت پوپي تيسون (Poppe Tyson‏) واحد فروش تبليغات اينترنتي خود را به شركت دابل كليك تبديل نمود.
‏ژانويه 1996
‏مايكروسافت 200،000 دلار بعنوان اسپانسر سايت سوپر باول (Super Bowl‏) پرداخت كرد.
‏مه 1996
‏آي ويليج (ivillage‏) مبلغ 800،000‏ ‏دلار از تبليغات اينترنتي كسب درآمد كرد.
‏اكتبر 1996
‏شركت كاسي (CASIE‏) اولين راهنماي تبليغات تحت وب را معرفي نمود.
‏ژانويه 1997
‏شركت هيوالت پاكارد (Hewlett-Packard‏) اولين بنر تعاملي را معرفي كرد.

 
دسته بندی: دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق

تعداد مشاهده: 4312 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 40

حجم فایل:32 کیلوبایت

 قیمت: 8,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل