دانلود مقاله در مورد دولت الکترونیک و راهکار های ان 62 ص

دسته بندي : مقاله » مقالات فارسی مختلف
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 64 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏* پیشگفتار :
‏ا‏ی همه هستی ز تو پیدا شده ‏ ‏ خاک ضعیف از تو توانا شده
‏زیر نشین علمت کائنات ‏ ‏ ما به تو قائم چو تو قائم به ذات
‏نبوغ و استعداد ذاتی بشر که ازسوی پروردگار هستی بخش به او عطا گردیده است و در طی اعصارو قرون متمادی سبب اکتشافات و اختراعات گوناگونی گردیده است که از ان جمله میتوان ا بداع کامپیوتر را نام برد..
‏کامپیوتر نیروی محرکه ی انتقال انسان به یک جامعه اطلاعاتی می باشد‏. کامپیوتر و جامعه ی اطلاعاتی پدید امده از ان اثری شگرف بر جامعه اداری و تجاری دارند.در این روند تجارت الکترونیکی از طریق اینترنت جامه ی عمل به خو پوشیده است.
‏با توجه به انچه که بیان گردید ایجاب می نماید در زمینه‏ ‏دولت الکترونیک و راهکار های ان مطالعات بیشتری انجام داد...
‏من این تحقیق را تقدیم به تمام دانشجویانی که تمایل به مطالعه علم الکترونیک وتجارت الکترونیکی دارند تقدیم میکنم.. با ارزوی موفقیت روز افزون...
‏با سپاس فراوان :
‏از استاد ارجمند و فرزانه ام جناب اقای عمادی برای دانش فراوان و دلسوزی وراهنمایهایشان و دیگر اساتید محترم که در این دوره اموزشی بر دانش و اگاهی ام افزوده اند.
‏2
‏فهرست مطالب
‏عنوان ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ صفحه
‏مقدمه ‏ ‏.4
‏وجوه و راهکارهای دولت الکترونیک‏ ‏.5
‏تحقق دولت الکترونیک‏ ‏6
‏پیاده سازی دولت الکترونیک‏ ‏.7
‏مشکلات دولت الکترونیک.‏ ‏8
‏اشنایی با راهکارهای پیاده سازی‏ ‏.‏9
‏شهر الکترونیک‏ ‏10
‏پیاده سازی شهر الکترونیک.‏ ‏.‏12
‏مدلهای پیاده سازی دولت الکترونیک‏ ‏..1‏4
‏جامعه اطلاعاتی ‏ ‏دولت الکترونیک.‏ ‏19
‏دولت الکترونیک در ایران‏ ‏2‏0
‏استقرارو نماد دولت الکترونیک‏ ‏21
‏استراتژي استقرار دولت الكترونيك‏ ‏..2‏3
‏حکومت داری مطلوب‏ ‏..2‏4
‏خدمات تامین اجتماعي‏ الکترونیکی‏ ‏25
‏محدودیت های بیمه الکترونیک‏ ‏26
‏3
‏اشنایی با e-insurance‏ ‏ ‏ ‏28
‏بیمه سنتی و مدرن الکترونیکی‏ ‏..‏30
‏بزرگترین مراکز الکترون‏يك‏ی در جهان‏ ‏3‏1
‏شیوه استاندارد رمز دار‏ SSL‏ ‏.3‏2
‏مقاله ‏ایرج ‏نظافتی ‏.‏ ‏33
‏چشم انداز دولت الکترونیک در مالزی‏ ‏.‏35
‏نمودار‏ ‏.‏38
‏راهبرد های دولت الکترونیک‏ ‏.‏39
‏جایگاه دولت الکترونیک در جهان با تاکید بر ایران‏ ‏.‏41
‏ضرورت پیدایش دولت الکترونیک‏ ‏.‏42
‏تجارت الکترونیک در کشورهای در حال توسعه‏ ‏44
‏فرصت ها و موانع با رسم نمودار‏ ‏47
‏منابع‏ ‏.‏50
‏*مقدّمه‏:
‏دولت الکترونيکي چيست ؟
‏دولت الکترونيکي را مي توان چنين تعريف کرد : به کارگيري فناوري اطلاعات در بخش هاي مختلف دولت به منظور افزايش بهره وري و ارتقا سطح خدمات رساني . مهم ترين نتيجه اين امر ، افزايش رضايت مردم خواهد بود به شرطي که پياده سازي دولت الکترونيکي به طور صحيح و با موفقيت صورت گيرد . به عبارت ديگر ، دولت الکترونيکي با اين که مي تواند يک گام اساسي براي دولت ها باشد ، چالش برانگيز نيز است . اگر دولت ها نتوانند خدمات الکترونيکي را به صورت يکنواخت و قابل دسترس ، در اختيار عموم افراد جامعه قرار دهند ، دولت الکترونيکي منجر به شکاف طبقاتي بيش تر در جامعه و در نهايت نارضايتي مردم ، و افزايش مشکلات خواهدشد . ‏البته اين به مفهوم انکار دولت الکترونيکي نيست بلکه تاکيدي است بر برنامه ريزي دقيق تر براي اين امر مهم ، که در عصر ديجيتال اجتناب ناپذير به نظر مي رسد . در اين نوشتار سعي شده است که مباني دولت الکترونيکي و اهميت آن به بحث گذارده شود..
‏*‏تعريف دولت الکترونيکي:
‏دولت الکترونيکي به معناي اطلاع رساني و خدمات رساني به موقع ، دقيق و کارا در ۲۴ ساعت شبانه روز ، ۷ روز هفته و تمامي روزهاي سال از طريق وسايل ارتباطي گوناگون مانند تلفن و اينترنت است‏.
‏4
‏*‏وجوه دولت الکترونيکي:
‏در مباني دولت الکترونيکي وجه هاي مختلفي براي آن قايل شده اند و از يک نقطه نظر مي توان سه وجه کلي را براي آن در نظر گرفت‏:
( Government to Government ) G‏۲G
( Government to business ) G‏۲B
( Government to citizen ) G‏۲C
Government to Supplier
Government to Employee
‏از‏ ديگر وجوهي هستند که مي توان آنها را در ارتباط با بخش هاي فوق در نظر گرفت . در عموم کشورها با وجود اين که وجه G‏۲G ‏، زير ساختار دولت الکترونيکي را تشکيل مي دهد و به عبارت ديگر نقش back office ‏را ايفا مي کند ، به دليل اهميت يافتن خدمات مشتري مدار ، دو وجه G‏۲B ‏و G‏۲C ‏که به عبارتي نقش front office ‏را ايفا مي کنند ، اهميت بيش تري در پياده سازي يافته اند‏..
‏*‏راهکارهاي دولت الکترونيکي‏:
‏در هر يک از اين وجوه ، دولت الکترونيکي بايد کمک رسان و اهرمي براي ارتقاي سطح خدمات باشد . به همين دليل در کليه فعاليت هايي که در اين راستا صورت مي گيرد ، بايد راهکارهاي زير در نظر گرفته شود :
‏1- ‏ساده سازي نحوه ارايه خدمات به مشتريان و تسهيل دسترسي به آنها
‏2- ‏بهبود کارآيي و اثربخشي دولت از طريق حذف لايه ها و سطوح مديريتي
‏3- ‏تسهيل دسترسي مشتريان به اطلاعات از اين طريق که مشتري مداري جايگزين بوروکراسي اداري شود..
‏4- ‏بهبود وضعيت پاسخگويي به مشتريان و تضمين پاسخگويي در خصوص نيازهاي آنان
‏ساده سازي فرآيندهاي کسب و کار موسسات ، کاهش هزينه ها از طريق يکپارچه سازي و حذف سيستم هاي زايد
‏5- ‏ايجاد بينش نتيجه گرايي در دولت
‏6-‏افزايش ميزان خلاقيت از طريق به کارگ‏يري روند بخش خصوصي در امور دولت ‏در اين بحث ، مشتري مي تواند هر يک از مردم ، بخش خصوصي و يا حتي ديگر سازمان هاي دولتي باشد‏..

 
دسته بندی: مقاله » مقالات فارسی مختلف

تعداد مشاهده: 4857 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 64

حجم فایل:106 کیلوبایت

 قیمت: 6,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل