پاورپوینت حمل و نقل کارآمد و زنجیره تامین اثربخش

دسته بندي : انسانی » مدیریت
پیشگفتار
در محیط پویای امروز که تغییرات آنی از خصوصیات بارزآن میباشد مدیرانی در تجارت موفق خواهند شد که بر دوشاخص اصلی یعنی زمان و هزینه (قیمت تمام شده محصولات) اشراف کامل داشته باشند.مسئله کلیدی در زنجیره تامین ،مدیریت و کنترل هماهنگی های این فعالیت هاست ومدیریت زنجیره تامین(SCM)(1)پدیده ای است که این کاررا به طریقی انجام می دهدکه مشتریان بتوانند خدمات قابل اطمینان و سریع را با محصولات با کیفیت و در حداقل هزینه دریافت کنند.
درنوشتار پیش رو، نویسنده برآن است تا با ارائه راه کار های نوین درجهت اثر بخشی زنجیره تامین ورضایت مشتریان ،تامین کنندگان ،صاحبان سهام در کسب و کار و کلیه کسانی که در سیستم پیچیده و سیال زنجیره تامین نقشی دارند ،گام موثری برداردو بطور حتم مطالب علمی و پژوهش های زیادی در این رابطه تدوین گردیده است و لیکن باستناد ضرالمثل :آب دریا را اگر نتوان کشید ، هم بقدر تشنگی باید چشید؛ هر آنچه که درتوان داشتیم ،سعی کردیم مطالب مربوط به حمل ونقل و زنجیره تامین را در قالب پاورپوینت جهت تسهیل در دسترسی به مطالب جمع بندی شده ،در اختیار پژوهشگران ارجمند و صاحبان کسب و کار و بویژه فعالان حمل قرار دهیم امید که مورد توجه و استفاده عزیزان قرار گیرد.در این نوشتار مطالب خلاصه شده از..کتاب :نگرشی جامع برمدیریت زنجیره تامین،دکترغضنفری وهمکاران-مدیریت استراتژیک کارآفرینی ،دکترسید محمد اعرابی و همکاران-مدیریت استراتژیک بازار،دیویدآکروسایر مطالب در وب سایت های پژوهشی استفاده شده است ....غفـــاری

نقش حمل و نقل در توسعه پایدار اولین بار در اجلاس زمین سازمان ملل متحد در سال ۱۹۹۲ به رسمیت شناخته شد . مجمع عمومی سازمان ملل در تعهد به بررسی پنج ساله اجرای دستور کار ۲۱ ساله در طی نشست ویژه نوزدهم خود در سال ۱۹۹۷ , خاطرنشان کرد که انتظار می‌رود حمل و نقل , نیروی محرک اصلی در پشت تقاضای جهانی فزاینده برای انرژی باشد ( در واقع , اکنون بزرگ‌ترین مصرف انرژی در کشورهای توسعه‌یافته و سریع‌ترین رشد در کشورهای در حال توسعه است ) . علاوه بر این , در اجلاس جهانی ۲۰۰۲ در مورد توسعه پایدار , نقش حمل بار دیگر در سند نتیجه - طرح اجرا ( JPOI ) گرفته شد . JPOI چندین نقطه لنگر برای حمل و نقل پایدار , در زمینه زیرساخت , سیستم‌های حمل و نقل عمومی , شبکه‌های تحویل کالا , قابلیت استطاعت , بهره‌وری و راحتی حمل و نقل , و همچنین بهبود کیفیت و سلامت شهری و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای فراهم کرده‌است . توجه جهانی به حمل و نقل در سال‌های اخیر ادامه داشته‌است . رهبران جهان در کنفرانس ۲۰۱۲ سازمان ملل متحد در مورد توسعه پایدار ( ریو ۲۰ ) متفق‌القول بودند که حمل و نقل و تحرک در توسعه پایدار مرکزی هستند . حمل و نقل پایدار می‌تواند رشد اقتصادی را افزایش داده و قابلیت دسترسی را بهبود بخشد . حمل و نقل پایدار به یکپارچگی بهتر اقتصاد در هنگام احترام به محیط‌زیست دست می‌یابد . بهبود عدالت اجتماعی , سلامت , پایداری شهرها , ارتباطات روستایی - روستایی و بهره‌وری مناطق روستایی

متعاقبا , دبیر کل سازمان ملل متحد به عنوان بخشی از دستور کار پنج ساله خود , حمل و نقل را به عنوان جز اصلی توسعه پایدار شناسایی کرد . برای رسیدن به این هدف , دبیر کل در اوت ۲۰۱۴ یک گروه مشورتی سطح بالا در مورد حمل و نقل پایدار ( HLAG - ST ) ایجاد کرد که نشان‌دهنده همه حالت‌های حمل و نقل از جمله جاده , راه‌آهن , هوانوردی , دریایی , مسافری , و ارائه دهندگان حمل و نقل عمومی شهری بود . توصیه‌های سیاست گروه مشورتی به دبیرکل در گزارش چشم‌انداز حمل و نقل پایدار جهانی موسوم به " بسیج توسعه پایدار برای توسعه " که در اولین کنفرانس حمل و نقل پایدار جهانی در نوامبر ۲۰۱۶ منتشر شد ارائه گردید . اهمیت حمل و نقل پایدار برای کشورها در شرایط خاص نیز توسط جامعه بین‌المللی از طریق برنامه اقدام استانبول برای کشورهای کم‌تر توسعه‌یافته , برنامه عمل وین برای the , چارچوب سندای برای کاهش خطر بلایا و دستور کار جدید شهری به رسمیت شناخته می‌شود .

در سال ۲۰۳۰ , دستور کار توسعه پایدار , حمل و نقل پایدار از طریق چندین هدف و هدف , به ویژه آن‌هایی که مربوط به امنیت غذایی , بهداشت , انرژی , رشد اقتصادی , زیرساخت‌ها و شهرها و شهرک‌های انسانی هستند , متمرکز شده‌است . اهمیت حمل و نقل برای اقدام آب و هوا در زیر UNFCCC نقش بسیار مهمی در دستیابی به توافق پاریس ایفا خواهد کرد , با توجه به این واقعیت که نزدیک به یک چهارم انتشار گازهای گلخانه‌ای جهان مرتبط با انرژی از حمل و نقل تامین می‌شود و پیش‌بینی می‌شود

تحرک پایدار برای همه : تغییر طرز فکر , تغییر

مکالمه جهانی در زمینه حمل و نقل و تحرک در طول پنج سال گذشته به طور قابل‌توجهی رشد کرده‌است . به عنوان مثال , حمل و نقل و آب و هوا را در نظر بگیرید : با اینکه اطلاعات بر روی جای کربن حالت‌های حمل و نقل اصلی برای مدتی طولانی در دسترس بوده‌اند , تا سال ۲۰۱۵ این حرکت به بخش مرکزی دستور کار آب و هوا تبدیل شد . خبر خوب این است که در همان دوره , فضای راه‌حل نیز گسترش یافت . به عنوان مثال , به اشتراک گذاری داده‌ها در حال حاضر به عنوان یک روش واضح برای ترویج یکپارچگی بهتر بین حالت‌های حمل و نقل شهری در شهرها دیده می‌شود . در این زمینه , وظیفه دستیابی به قابلیت تحرک پایدار برای همه ابتکاری ( SuM4All ) روشن بود : چگونه می‌توانیم با تصمیم گیرندگان و جامعه بین‌المللی برای تبدیل مکالمه , مهار پتانسیل کامل این راه‌حل‌های نوظهور کار کنیم , و جدی‌ترین مشکلات تحرک جهان را در نظر بگیریم ? برای مقابله با این چالش‌ها , این ابتکار تصمیم گرفت تا بر سه مرحله اساسی تمرکز کند : اطلاعات جامع جهانی برای ارزیابی وضعیت فعلی تحرک و شناسایی مهم‌ترین مسایل . این دقیقا هدف گزارش جهانی تحرک در سال ۲۰۱۷ بود . نمودار نقشه راه جهانی برای تحرک پایدار ( gra ) , مشخص کردن نقش آفرینان کلیدی در آن فضا : سیاست گذاران ملی و محلی , شرکای توسعه , بخش خصوصی … Mobilize منابع جدید تامین مالی برای تحرک پایدار . دو سال به این روند , اکنون زمان خوبی است که سهام آنچه را که SuM4All انجام داده‌است را در نظر بگیرید , و جاده پیش رو چه شکلی است .

با در نظر گرفتن نبض تحرک جهانی در یک بخش به عنوان بخش حمل و نقل , اولویت اول قرار دادن همه سهامداران در همان جدول بود . همانطور که ما این تلاش را آغاز کردیم , به سرعت مشخص شد که همه در جهات مختلف حرکت می‌کنند - گاهی حتی به دنبال اهداف متناقض هم هستند . برای مثال , برخی به شدت طرفدار کاهش ترافیک جاده‌ای و کنترل سرمایه‌گذاری‌های جاده برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای بودند , در حالی که برخی دیگر از نقش اتصال جاده در ترویج دسترسی به شغل و فرصت دفاع می‌کردند . موافقت با یک چشم‌انداز مشترک فوری مورد نیاز بود . دو سال در این آثار , ۵۵ سازمان عضو بر یک دیدگاه مشترک برای تحرک پایدار در حدود چهار هدف سیاست ساده : دسترسی جهانی , بهره‌وری , ایمنی و تحرک سبز به توافق رسیده‌اند . تعداد رو به رشدی از آن‌ها , مانند IFC , IsDB , و کمیسیون اروپا , حتی این دیدگاه را در استراتژی کسب‌وکار خود و برنامه‌های سرمایه‌گذاری ادغام کرده‌اند . با این چارچوب , گام منطقی بعدی ارزیابی عملکرد هر کشور در برابر چهار هدف تعریف‌شده توسط SuM4All بود . گزارش حمل و نقل جهانی سال ۲۰۱۷ این کار را انجام داد . با نگاهی به داده‌ها از ۱۸۰ کشور توسعه‌یافته و در حال توسعه , the مشخص کرد که اگرچه وضعیت کشورها به طور گسترده‌ای متفاوت است ( همانطور که نمودار زیر در مورد عملکرد لجستیک نشان می‌دهد ) هیچ یک از آن‌ها تاکنون به تحرک پایدار دست نیافته است . براساس یافته‌های این گزارش , ما همچنین می‌توانیم کشورهای خوشه را براساس میزان نزدیک به هر یک از چهار هدف , و توسعه بسته‌های سیاست برای هر گروه , دسته‌بندی کنیم .

حرکت به سمت عمل

برای پرداختن به شکاف شناسایی‌شده توسط گزارش قابلیت تحرک جهانی , اعضای SuM4All به گرد هم آمدند تا تخصص خود را جمع‌آوری کرده و مداخله‌های سیاست بتونی را مطرح کنند . تا کنون , این تلاش برای فرموله کردن حدود ۱۹۰ معیار سیاست , از جمله : تغییرات سازمانی و تنظیمی ( به عنوان مثال قوانین ترافیک , قوانینی برای ترویج ادغام multimodal ) برنامه‌های زیرساخت ( به عنوان مثال استقرار ایستگاه‌های شارژ برای وسایل نقلیه الکتریکی ; ایمنی بهتر و سیستم‌های امنیتی ) مشوق‌های ( به عنوان مثال , مکانیسم‌های قیمت‌گذاری و قیمت‌گذاری ) تلاش‌های ارتباطی ( به عنوان مثال فعالیت‌های مدافعه ) . این فهرست توصیه‌های سیاست در پیش‌نویس نقشه راه جهانی اقدام بسوی قابلیت تحرک پایدار ( gra ) تدوین شده‌است که اکنون برای بازخورد باز است . چندین کشور و سازمان پیش از این به اقدامات خود در زمینه تدابیر سیاسی افزوده کمک کرده‌اند . شما هم می‌توانید ایده‌های خود را از طریق پلت فرم آنلاین خود تا پایان فوریه به اشتراک بگذارید - اگر می‌خواهید بخشی از گفتگوی تحرک جهانی باشید , این فرصت شما است ! آیا کشورها باید همه این اقدامات را اجرا کنند ? البته که نه . The بر این ایده استوار است که بسته سیاست باید متناسب با عملکرد کشور باشد . به عبارت دیگر , یک بسته برای کشورهایی وجود دارد که به هدف نزدیک هستند ; و این بسته البته برای کشورهایی که از هدف دور هستند , متفاوت است . با یک ابزار تشخیصی محکم و بسته‌های سیاست مناسب , SuM4All در مسیر تبدیل تحرک جهانی به خوبی عمل می‌کند . ما برای به حداکثر رساندن تاثیر خود بر روی زمین , اکنون با صندوق‌های سبز مختلفی کار می‌کنیم تا تامین مالی پروژه‌های تحرک پایدار در کشورها را بسیج کنیم




۱-تعریف مدیریت زنجیره تامین
۲-اهداف مدیریت زنجیره تامین
۳-فرایند های اصلی زنجیره تامین
۴-پنج سطح عملکرد مدیریت زنجیره تامین
۵-مدیریت زنجیره تامین و تجارت الکترونیک
۶-مدیریت زنجیره تامین سنتی و الکترونیکی
۷-مشکلات زنجیره تامین
۸-اثر شلاق چرمی
۹-علل وقوع اثر شلاق چرمی
۱۰-اقداماتی برای مقابله با شلاق چرمی
۱۱-ضعف ها و مشکلات زنجیره تامین کالا در ایران
۱۲-مزایا و منافع زنجیره تامین
۱۳-نتیجه
۱۴-«طراحی برای لجستیک»رهیافتی درجهت کاهش قیمت تمام شده محصول –مطالعه موردی
۱۵-سه اصل «طراحی برای لجستیک» در هنگام طراحی محصول
۱۶-وتجربیات موفق درایرانERP
۱۷-ERP وتجربیات موفق درایران-تجربه‌های موفقیت‌آمیز
۱۸-ERPوتجربیات موفق درایران وچالش های پیش رو
۱۹-انتخاب استراتژی مناسب ناب بودن یا چابک بودن-مطالعه موردی
۲۰-کارکرد تفکر ناب چابکی سازمانی
۲۱-چابکی زنجیره‌های تأمین
۲۲-ایران هاب لجستیکی بین المللی-مطالعه موردی
۲۳-سابقه دیرینه لجستیکی ایران
۲۴-رویکرد کشورهای رقیب به هاب لجستیکی
۲۵-چشم انداز ایران در هاب لجستیکی و چالش های پیش رو
۲۶-ایران کشوری لجستیکی
۲۷-مقایسه قابلیت های بالقوه ایران و کشورهای رقیب لجستیکی
۲۸-ایجاد شبکه توزیع قدرتمند،شتاب دادن به تولید داخلی –مطالعه موردی
۲۹-دو اهرم اساسی برای ایجاد این انگیزه و تحریک مشتری در ایران
۳۰-راهکارهای پیشنهادی برای رونق‌ گرفتن تولید داخلی
۳۱-آلمان چگونه به هاب تجاری اروپا تبدیل شد-مطالعه موردی
۳۲-سرمایه گذاری در آلمان و علت تمایل سرمایه کذاران
۳۳-زیرساخت های توزیع کشورآلمان
۳۴-آمایش لجستیکی وایجاد هاب های لجستیکی،حلقه مفقوده و پاشنه آشیل توسعه لجستیک درایران-مطالعه موردی
۳۵-بررسی وضعیت و زیرساخت های لجستیکی ایران
۳۶-مقایسه زیرساخت‌ها و عملکرد لجستیکی ایران با کشورهای رقیب منطقه‌ای
۳۷-توصیه‌های لازم برای توسعه لجستیک تجاری کشور و درنتیجه رسیدن به رشد اقتصادی پایدار
۳۸-جایگاه زنجیره تامین درمدیریت نوین-مطالعه موردی
۳۹-مدیریت زنجیره ارزش
۴۰-خوشه های لجستیکی و نقش آن ها در اشتغالزایی-مطالعه موردی
۴۱-مفهوم خوشه لجستیکی از نظر مبانی علمی
۴۲-ویژگی برجسته خوشه‌‌های لجستیکی
۴۳-تفاوت بین خوشه­‌های لجستیک و سایر خوشه‌های صنعتی
۴۴-راههای بهبودوتوسعه لجستیک وزنجیره تامین کشوربا الگوی -۳Pمطالعه موردی
۴۵-معرفی مدل۳P
۴۶-یک تجربه بین‌­المللی
۴۷-بکارگیری الگوی ۳Pبرای ایران و ارایه راهکارهای بهبود و توسعه
۴۸-راهکارهای بهبود در ضلع نخست: نیروی انسانی
۴۹-راهکارهای بهبود در ضلع دوم: فرایندها
۵۰-راهکارهای بهبود در ضلع سوم: شرکا و همکاران
۵۱-چگونگی کاربرد موفقیت آمیزرایانش ابری درلجستیک وزنجیره تامین-مطالعه موردی
۵۲-چگونگی کاربرد موفقیت آمیزرایانش ابری درلجستیک وزنجیره تامین-تاریخچه
۵۳-اصول اولیه «ابر»
۵۴-برنامه‌‌های کاربردی حوزه لجستیک وزنجیره تأمین در محیط ابری
۵۵-چالش‌های بهره‌گیری از فناوری رایانش ابری
۵۶-چرا باید زنجیره های عرضه متعدد ایجادکنید-مطالعه موردی
۵۷-سازگارشدن با سلایق مشتریان-چندمثال موردی
۵۸-بنادر نسلی و جایگاه ایران درمنطقه
۵۹- بنادر نسل اول
۶۰-بنادر نسل دوم
۶۱-بنادر نسل سوم
۶۲-خدمات صنعتی در بنادر نسل سوم
دسته بندی: انسانی » مدیریت

تعداد مشاهده: 3567 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 62

حجم فایل:5,303 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    62اسلاید