نقش بازار

دسته بندي : پروژه » دانلود پروژه های آماده دانشجویی
فایل دانلودی حاوی یک فایل پاورپوینتی قابل ویرایش میباشد.
فهرست مطالب فایل دانلودی:
تعریف بازار
انواع بازار
راسته بازار، قیصریه، دالان، کاروانسرا، سرا، تیم، تیمچه و چهارسو
سیر تحول بازار در اروپا در5دوره متفاوت
فضاهای تجاری در روم باستان
فضاهای تجاری در قرون وسطی
رنسانس
سیر تحول برنامه ریزی شهری بعد از ورود به اسلام
قرون اوليه اسلام
قرون مياني اسلامي
قرون متاخر اسلامي
منابع




قسمتی از متن
تعریف بازار:
مردم برای خرید یا فروش کالاها با توجه به تولیدات و نیازمندی های خود، به انواع بازارها مراجعه می کردند و یا می کنند.
بازار به عنوان یکی از عناصر اصلی شهرهای اسلامی/ خاورمیانه محسوب می شود که به شکل خطی در اطراف مسجد و در یکی از جهات جغرافیایی و بین دو دروازه شهر ویا دروازهو مرکز شهرامتداد می یافت.
انواع بازار:
1- بازارای فصلی:در گذشته، مانند امروز فرآورده هایی بوده اند که یکبار در سال تولید و در بازارهای فصلی ارائه می شده اند.برای مثال می توان از فرآورده های حیوانی، از قبیل پشم و روغن
نام برد.
2-بازارهای روز:این بازارها که به شنبه بازار و یکشنبه بازار و جزء آن معروفند.معمولا در محل هایی تشکیل می شوند
که به خاطر وضع جغرافیایی، جمعیت ها، به طور پراکنده و با فاصله کم زندگی می کنند.این نوع پراکندگی باعث می شودکه فاصله ها تا مراکز خرید بزرگ زیاد شود و در نتیجه مردم نتوانند به بازارهای سنتی مراجعه و خرید و فروش کنند.به همین خاطر است که در این صورت فروشندگان به مراکز تجمع مراجعه می کنند و بازار روز تشکیل
می شود.در کشور ما این گونه بازارها غالبا در استانهای مازندران و گیلان تشکیل می شوند که شرایط جغرافیایی خوبی دارند.
و..........
دسته بندی: پروژه » دانلود پروژه های آماده دانشجویی

تعداد مشاهده: 2137 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: powerpoint

تعداد صفحات: 22

حجم فایل:165 کیلوبایت

 قیمت: 19,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل