پاورپوینت عمليات رواني

دسته بندي : دانش آموزی و دانشجویی » پاورپوینت های درسی
بخشی از متن پاورپوینت
جنگ روانی (psychological warfar‌) :
«‌جنگ روانی یعنی استفاده از هر نوع وسیله برای تأثیرگذاری بر روحیه و رفتار یک گروه با هدف نظامی مشخص‌».
«‌از مجموعه اقدامات یک کشور برای اثرگذاری و نفوذ بر عقاید و رفتار دولت‌ها و ملت‌ها برای به دست آوردن نتایج مطلوب‌». )سياسي،اقتصادي و نظامي)
«‌دستکاری عقاید از راه به کارگیری یک یا چند رسانه ارتباطی و به بیان دیگر، ناتوان کردن دشمن برای کنش و واکنش».
عملیات روانی:
رسانه‌های جمعی شامل رادیو، تلویزیون، اینترنت، ماهواره و مطبوعات هستند که کارکرد عملیاتی دارند و در پایان، صحنه‌گردانان این جنگ رسانه‌ها هستند؛(هوشمندترین، آگاهترین و تواناترین افراد در رده‌های گوناگون رسانه شاغل هستند.)
هدف جنگ (‌عملیات‌) روانی:
هدف از عملیات روانی، تحت تأثیر قرار دادن و تحمیل اراده خود بر شخص یا گروه دیگر است. این گروه الزاماً یکی از سه دسته زیر را شامل می‌شود: طرفداران، مخالفان و افراد بی طرف.
(هدف اصلی عملیات روانی تقویت طرفداران، جذب افراد بی تفاوت و بی طرف و نیز تعدیل یا تشکیک در مواضع مخالفان است، به گونه‌ای که بی اعتمادی به رهبران کشور یا جناح مقابل افزایش یافته و امید در جامعه کمرنگ شود.)

فهرست مطالب :
جنگ روانی (psychological warfar‌)
عملیات روانی
هدف جنگ (‌عملیات‌) روانی
تعریف آیین‌نامه رزمی ارتش آمریکا از جنگ روانی مارس 1955
«جوزف نای» از پیشکسوتان جنگ نرم 1989
برخی از مهمترین تاکتیک‌های جنگ روانی توسط رسانه
شبکه‌ «بی‌.بی‌.سی» فارسی، نمونه ای از کارکرد جنگ روانی، تاریخچه شبکه «بی‌.بی‌.سی»
نگاهی به دلایل شکل‌گیری و محتوایی برنامه‌های شبکه «بی‌.بی‌.سی» فارسی
برخی راهبردهای تاکتیکی شبکه فارسی «بی‌.بی‌.سی»
روش‌های رسانه‌ای مقابله با جنگ روانی (‌جنگ نرم‌)
برخی از روش‌های مقابله با جنگ نرم در حوزه رسانه
دسته بندی: دانش آموزی و دانشجویی » پاورپوینت های درسی

تعداد مشاهده: 11 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 27

حجم فایل:215 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل