مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو)مدل های اثربخشی سازمانی

دسته بندي : پیشینه تحقیق » نمونه پیشینه تحقیق
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 20 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏2-1- مبانی نظری
‏2-1-1- اثربخشی سازمانی
‏به طور ‏كلی، ‏در ‏یك ‏سازمان، ‏محاسبة ‏اثربخشی ‏چندان ‏ساده ‏نیست ‏و ‏شاخص ها و ‏روش های ‏متعددی ‏برای ‏سنجش ‏و ‏اندازه گیری ‏عملكرد ‏سازمان ‏ارائه ‏شده ‏است. ‏توسعة صلاحیت ‏و ‏شایستگی، ‏اثربخشی ‏زمان ‏كار ‏را ‏بهبود ‏خواهد ‏داد ‏و ‏افزایش ‏اثربخشی ‏زمان ‏كار، شاخص ‏های ‏دیگر ‏اثربخشی ‏سازمانی ‏را ‏ارتقاء ‏خواهد ‏داد. ‏ به واقع، ‏رضایت ‏درونی، ‏شادكامی ‏و ‏ترغیب، ‏مولد ‏كاركنان ‏است ‏كه ‏در ‏كارایی ‏و ‏اثربخشی ‏در سازمان ‏و ‏هدایت ‏به ‏بالاترین ‏حد ‏بهره وری ‏مؤثر ‏است. اثربخشی ‏سازمانی، ‏نقش ‏مهمی ‏را ‏در توسعة ‏سازمانی ‏ایفا ‏می كند. ‏سازمانی ‏اثربخش ‏است ‏كه ‏قادر ‏به ‏مدیریت ‏ابهام ‏ها، انعطاف ‏پذیری، ‏مشتری مداری، ‏تولید، ‏ارزش مداری ‏و ‏ساختاربندی ‏یادگیری ‏باشد ‏و ‏حیطة ‏اصلی ‏شغلی ‏و توانمندسازی ‏بالای ‏كاركنان ‏را ‏بشناسد. ‏صاحبنظران، ‏اثربخشی ‏سازمانی ‏را ‏به ‏درجه ‏و ‏میزان ‏حصول ‏به ‏هدف ‏تعریف ‏كرده اند(توفیقی، ‏1390).
‏2-1-2-تعریف‏ اثربخشی سازمانی
‏در ‏تعریف ‏اثربخشی ‏سازمانی ‏هم ‏به ‏وسایل ‏و امكانات(فرآیند) توجه ‏نموده ‏هم ‏به ‏نتایج ‏حاصله ‏برای ‏سنجش ‏اثربخشی ‏سازمانی‏ که ‏هیچ ‏مقیاس ساده، ‏راحت ‏و ‏تضمین ‏شده ای ‏وجود ‏ندارد (رابینز- Robbins
‏،1378).
‏اثربخشی سازمانی عبارت از میزانی است که یک سازمان با استفاده از منابع خاص و بدون هدر دادن منابع خود و بدون فرسوده کردن غیر ضروری اعضا و جامعه خود، اهدافش را برآورده می‌کند‏(‏زمردیان، 1385).
‏در واقع اثربخشی سازمانی، درجه نزدیکی یک سازمان به هدف‌هایش را نشان می‌دهد‏(‏ساعتچی، 1385).
‏اندازه‌ای است که یک سازمان به اهدافش تحقق می‌بخشد‏(‏نظری، 1386).

 
دسته بندی: پیشینه تحقیق » نمونه پیشینه تحقیق

تعداد مشاهده: 5677 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .docx

تعداد صفحات: 20

حجم فایل:59 کیلوبایت

 قیمت: 28,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل